dc.contributor.author | Gülbahar, İbrahim Tümay | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T07:57:28Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T07:57:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023-01-05 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12573/1806 | |
dc.description.abstract | Electric vehicles are now regarded as one of the best and greenest replacements for internal combustion engine vehicles. For the widespread use of electric vehicles, the construction of the vehicle charging network and, in particular, the choice of the appropriate site for the charging stations, are viewed as critical issues. The majority of studies on the topic concentrate on well-known locations like city centers, shopping malls, and airports. Because there are so many alternative charging stations, even though these and comparable locations are regularly used in everyday life, they can usually provide an appropriate solution to the daily charging need. For intercity travel, it is impossible to find enough charging stations, especially on highways. To choose the position of electric vehicle charging stations on highways, a decision model has been suggested in this study. The anticipated number of electric vehicles in Türkiye over the next few years is projected in order to acquire a realistic approach to the location of charging stations, and this amount is employed as a significant input in the facility positioning model. The best places for charging stations on state highways that can meet customer demand were then identified using an optimization technique. The suggested model selects the most suitable locations for charging stations and the number of chargers that should be installed there while also making sure that drivers of electric vehicles on highways don't run into charging issues. | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlu araçlara en uygun ve çevreci alternatiflerden biri olarak görülmekte. Ancak, elektrikli araçların yaygınlaşması için araç şarj ağının oluşturulması ve özellikle şarj istasyonlarının en iyi yer seçimi önemli bir başlık olarak görülmektedir. Konu ile alakalı olarak yapılan çalışmaların büyük bir kısmı şehir merkezleri, alışveriş bölgeleri ve havaalanları gibi popüler destinasyonlara odaklanmaktadır. Bu ve benzeri alanlar günlük hayatta sıklıkla kullanılsa da alternatif şarj istasyonlarının sayısı nedeniyle genellikle günlük şarj ihtiyacına yeterli bir çözüm sunabilmektedir. Ancak şehirlerarası yolculuklarda, özellikle otoyollarda yeterli şarj istasyonu bulmak mümkün değildir. Bu çalışmada, karayollarında elektrikli araç şarj istasyonlarının yerinin belirlenmesine yönelik bir karar modeli önerilmiştir. Şarj istasyonlarının yerleştirilmesine gerçekçi bir yaklaşım elde etmek için, Türkiye'de önümüzdeki birkaç yıl içinde yollara çıkacak elektrikli araç sayısı tahmin edilmiş ve bu sayı tesis konumlandırma modelinde önemli bir girdi olarak kullanılmıştır. Daha sonra devlet otoyolları üzerinde müşteri taleplerini karşılayabilecek şarj istasyonları için optimum konumların belirlenmesine yönelik bir optimizasyon modeli oluşturulmuştur. Önerilen model, otoyollarda elektrikli araçlarıyla seyahat eden yolcuların şarj sorunu yaşamamasını sağlarken karşılaşılacak maliyetleri de göz önünde bulundurarak optimum şarj istasyonu alanlarını ve bu alanlardaki şarj cihazı sayısını belirlemektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Abdullah Gül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Electric Vehicle | en_US |
dc.subject | Charging Station | en_US |
dc.subject | Time Series Analysis | en_US |
dc.subject | Facility Location | en_US |
dc.subject | Elektrikli Araç | en_US |
dc.subject | Şarj İstasyonu | en_US |
dc.subject | Zaman Serisi Analizi | en_US |
dc.subject | Tesis Lokasyonu | en_US |
dc.title | Electric vehicle charging station location decision in Türkiye | en_US |
dc.title.alternative | Türkiye'de elektrikli araç sarj istasyonu lokasyonu belirleme | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | AGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9192-0782 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |