Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürk, Umut
dc.contributor.authorTeke-Lloyd, Fatma Armagan
dc.contributor.authorDemirtas, Burak Kagan
dc.contributor.authorBengü, Elif
dc.date.accessioned2024-03-15T10:49:29Z
dc.date.available2024-03-15T10:49:29Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12573/2001
dc.description.abstractBu projede COVID-19 pandemisine karsı bir tedbir olarak Türkiye?de 16 Mart 2020 tarihinde baslatılan uzaktan egitim faaliyetlerinin nitel ve nicel analizi yapılmıstır. Arastırmanın disiplinlerarası yapısına uygun olarak, zengin bir veri seti elde edilip, standart ve gelismis ekonometrik teknikler kullanılmıstır. Bunlara ek olarak neden-sonuç iliskisini kurmak amacıyla gelistirilmis modern deneysel ekonomi dizaynı ve nitel arastırma araçlarından yararlanılmıstır. Proje çalısması ilk bölümünde yüz yüze ve pandemi sürecinde uzaktan egitim modelleri ögrenci çıktıları açısından karsılastırılmıstır. Ikinci bölümünde asenkron ve senkron egitim biçimlerinin ögrenci basarısına etkileri arastırılmıstır. Son olarak odak grubu çalısması ile ögrenci ve egitmenlerle görüsülmüstür. Pandemi sürecindeki uzaktan egitim ve yüz yüze egitim çıktıları karsılastırıldıgında, ögrenci çıktıları açısında bir basarı düsüsü olmadıgı gözlenmistir. Bununla birlikte basarıyı belirleyen faktörlerin bu süreçte farklılık gösterdigi ampirik olarak ortaya koyulmustur. Bulgular genis bir örneklemi kapsayan bir anket çalısması ile desteklenmis, nicel arastırma ile gözlenmesi mümkün olmayan ve pandemi sürecindeki uzaktan egitimde ögrenci deneyimlerini anlamak açısından önemli görülen bilgiler, odak grup çalısması ile elde edilmistir.en_US
dc.description.abstractIn this project, the quantitative and qualitative analyses of distance education activities -that were initiated in Turkey on March 16, 2020 as a measure against the COVID-19 pandemic – were conducted. In accordance with the interdisciplinary structure of the research, a rich data set was constructed, and standard and advanced econometric techniques were used in analysis. In addition, a modern experimental economics design, which was developed to establish causal inferences, and qualitative research tools were used. In the first part of the project face-to-face and distance education models in the time of pandemi were compared in terms of student outcomes. In the second part, the effects of asynchronous and synchronous distance education methods on student achievement were investigated. Finally, students and instructors were interviewed with a focus group study. When distance education that took place in this period and face-to-face education outcomes were compared, no decrease was observed in student success. However, it has been empirically demonstrated that the factors determining success differed in this process. The findings were supported by a survey study covering a large sample, and the information that could not be observed with quantitative research and was considered important for understanding student experiences in distance education was obtained through focus group work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTUBİTAKen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectpandemien_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectyüksek öğretimen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectdistance educationen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.titleCovid-19 Döneminde Uzaktan Yüksek Öğrenim: Nicel ve Nitel Analizen_US
dc.typeprojecten_US
dc.contributor.departmentAGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, Ekonomi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8440-7048en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9477-8128en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9817-7207en_US
dc.contributor.institutionauthorTürk, Umut
dc.contributor.institutionauthorTeke-Lloyd, Fatma Armagan
dc.contributor.institutionauthorDemirtas, Burak Kagan
dc.contributor.institutionauthorBengü, Elif
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.journalTubitaken_US
dc.relation.tubitak120K273
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster