dc.contributor.author | Dalan, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2024-12-13T07:18:15Z | |
dc.date.available | 2024-12-13T07:18:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12573/2412 | |
dc.description.abstract | This thesis delves into the impact of COVID-19 policies implemented in Türkiye and
Sweden on equal opportunity within higher education and explores the consequential
higher education outcomes. The research employs a mixed-methods approach,
incorporating both qualitative and quantitative methodologies. Through an
examination of socio economic structure, education system, the study elucidates the
distinctive approaches taken by Türkiye and Sweden. The findings contribute
significantly to a comprehensive understanding of global education policy responses
during crises, emphasizing the pivotal role of ensuring equal opportunity. By
scrutinizing the specific measures undertaken by both countries, this study not only
informs the on education policy during extraordinary times but also provides valuable
insights for policymakers, educators, and stakeholders seeking to enhance equal
opportunity and foster positive outcomes in higher education. | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez, Türkiye ve İsveç'te uygulanan COVID-19 politikalarının yükseköğretimde fırsat eşitliği üzerindeki etkisini ve bunun sonucunda ortaya çıkan yükseköğretim sonuçlarını incelemektedir. Araştırma, hem nitel hem de nicel metodolojileri içeren karma bir yöntem yaklaşımı kullanmaktadır. Çalışma, sosyo-ekonomik yapı ve eğitim sisteminin incelenmesi yoluyla Türkiye ve İsveç'in farklı yaklaşımlarını ortaya koymaktadır. Bulgular, fırsat eşitliğinin sağlanmasının çok önemli rolünü vurgulayarak, krizler sırasında küresel eğitim politikalarının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasına önemli ölçüde katkıda bulunmaktadır. Her iki ülke tarafından alınan özel önlemleri inceleyen bu çalışma, olağanüstü dönemlerde eğitim politikası hakkında bilgi vermenin yanı sıra, fırsat eşitliğini geliştirmek ve yükseköğretimde olumlu sonuçları teşvik etmek isteyen politika yapıcılar, eğitimciler ve paydaşlar için de değerli içgörüler sunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Abdullah Gül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.subject | Higher Education | en_US |
dc.subject | Equal Opportunity | en_US |
dc.subject | Türkiye | en_US |
dc.subject | Sweden | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim | en_US |
dc.subject | Fırsat Eşitliği | en_US |
dc.subject | İsveç | en_US |
dc.title | EFFECT OF IMPLEMENTED POLICIES IN TÜRKİYE AND SWEDEN ON EQUAL OPPORTUNITY AND HIGHER EDUCATION OUTCOMES DURING COVID-19 PERIOD | en_US |
dc.title.alternative | COVID-19 döneminde Türkiye ve İsveç'te uygulanan politikaların fırsat eşitliği ve eğitim çıktıları üzerine etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | AGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme ve Ekonomi İçin Veri Bilimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |