dc.contributor.author | KAYA, MEHMET SİYABEND | |
dc.date.accessioned | 2025-02-03T10:52:00Z | |
dc.date.available | 2025-02-03T10:52:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-4894 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32709/akusosbil.1235602 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12573/2429 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde gelişim dönemleriyle ilgili yapılan çalışmaların yaygınlığına bakıldığında, “yaşlılık” döneminin
yeterince ele alınmadığı, bununla birlikte geriatri, psikoloji, psikolojik danışma ve rehberlik, sosyal çalışma
gibi bilim dallarında yaşlılık ile ilgili çalışmaların yürütülmeye başlandığı görülmektedir. Ayrıca burada
sözü edilen yaşam dönemlerinin yalnızca bilime değil edebiyata da konu olmaya başladığı dikkat
çekmektedir. Edebi eserlerin analiz edilmesinde psikoloji biliminin önemi düşünüldüğünde, lisans
öğrencilerinin yetişmesinde öğrencilerin dikkatini romanların psikolojik tahliline çekmenin önemli olduğu
düşünülmektedir. Bu doğrultuda bu araştırmanın temel amacı, edebi eserlerin temelde psikolojik danışma
ve rehberlik, psikoloji ve sosyal hizmet gibi bilim dallarında özelde ise “gelişim psikolojisi”, “yaşlılık
psikolojisi” ve “yaşam dönemleri ve uyum problemleri” gibi derslerde nasıl kullanılabileceğine ilişkin bir
model sunmaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmenin en uygun yollarından biri ise nitel bir araştırma yöntemi
olan “doküman analizi” yöntemini kullanmaktır. Bu doğrultuda, çalışmada Fransız yazar Jean-Louis
Fournier’in (2012) “Son Siyah Saçım ve İhtiyar Delikanlılara Bazı Öğütler” isimli eserin Türkçe çevirisi
doküman olarak kabul edilmiştir ve içerik analizi ile incelenmiştir. Sonuç olarak bu çalışmanın yukarıda
sözü edilen derslerin öğretiminde etkili olabileceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Considering the prevalence of studies on the developmental period in Turkey, it is evident that “old age” is
not adequately addressed. However, studies have begun to be conducted in disciplines such as geriatrics,
psychology, psychological counseling and guidance, and social work. Additionally, it is noteworthy that
the life cycles mentioned here have become subjects of not only scientific inquiry but also literature. In the
analysis of literary works, given the importance of psychology, it is deemed important to draw students’
attention to the psychological analysis of novels in undergraduate training. Accordingly, this research aims
to present a model of how literary works can be used in disciplines such as psychological counseling and
guidance, psychology, and social work, and in courses such as “developmental psychology,” “old age
psychology,” and “life cycles and adaptation problems.” One of the most appropriate ways to achieve this
aim is to use the “document analysis” method, a qualitative research method. In this regard, the Turkish
translation of the French author Jean-Louis Fournier’s book (2012), titled “My Last Black Strand and Some
Advice for Oldboys,” was taken as the document and examined using content analysis. In conclusion, it is
believed that this study can be effective in teaching the courses mentioned above | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.32709/akusosbil.1235602 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ruh sağlığı, edebiyat, sağlık okuryazarlığı, psikoloji öğretimi, yaşlılık, gelişim psikolojisi. | en_US |
dc.subject | Mental health, literature, health literacy, teaching psychology, old age, developmental psychology. | en_US |
dc.title | Psikoloji ve Edebiyat: Gelişim Psikolojisi Perspektifinden Yaşlılık Döneminin Bir Edebi Eser Üzerinden Analizi | en_US |
dc.title.alternative | Psychology and Literature: An Analysis of the Old Age Period from a Developmental Psychology Perspective Through a Literary Work | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | AGÜ, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9614-249X | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | KAYA, MEHMET SİYABEND | |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1881 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1892 | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |