Güncel Gönderiler: Yönetim Bilimleri Fakültesi
Toplam kayıt 190, listelenen: 21-40
-
Ecological footprints and sustainable environmental management: A critical view of China's economy
(ELSEVIER SCIENCE LTD, 2023)Global economies have recently been concerned about sustainable environmental management by reducing emissions and tackling ecological footprints. The rapid economic expansion and investment in traditional manufacturing ... -
PERSONALIZATION IN MARKETING: HOW DO PEOPLE PERCEIVE PERSONALIZATION PRACTICES IN THE BUSINESS WORLD?
(CALIFORNIA STATE UNIV, 2023)With emerging digital technologies, personalization has become a key activity for marketing strategy to gain competitive success in customer relationships. The aim of this study is to develop and empirically assess a ... -
Whether and when did bitcoin sentiment matter for investors? Before and during the COVID-19 pandemic
(SPRINGER, 2023)Using a wavelet coherence approach, this study investigates the relationship between Bitcoin return and Bitcoin-specifc sentiment from January 1, 2016 to June 30, 2021, covering the COVID-19 pandemic period. The results ... -
Sosyal medyanın çok katlı pazarlamada kullanımı ve iş tatmini üzerindeki etkileri
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2012)Kitle iletişim kanallarının bölünmüşlüğü ve reklam mesajlarının çokluğu, doğru hedef kitleye ulaşmayı ve mesajın müşteriler tarafından algılanmasını zorlaştırmaktadır. Bundan dolayı geleneksel medya kanallarında yapılan ... -
A CASE STUDY: DO MISCONCEPTIONS LEAD TO INTERGROUP CONFLICTS AT WORKPLACES?
(ACC Publishing, 2019)This study's purpose was to investigate if misconceptions lead to conflicts and increase attention among scholars for further research as well. Although misconception is one of the roots of conflicts is somehow accepted, ... -
SOLVING THE HYBRID FLOW SHOP SCHEDULING PROBLEM USING HEURISTIC ALGORITHMS
(ACC Publishing, 2019)A variant of the hybrid flow shop (HFS) problem considering missing operations, transportation timesand sequence-dependent setup times is investigated. Heuristic algorithms along with dispatching rulesanddispatching rules ... -
BULANIK ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME ORTAMINDA YEŞİL TEDARİKÇİ SEÇİMİ
(ACC Publishing, 2019)Yasal düzenlemeler ve müşterilerin artan çevre koruma bilinci, işletmeleri tedarik zinciri faaliyetlerini,yeşil tedarikçi zinciri yönetimine uygun olarak çevreye daha az zarar verecek şekilde yapılandırmaya özengösterir ... -
Tüketici Ataleti Dinamiği Üzerine Bir İnceleme
(HACI MUSTAFA PAKSOY, 2023)Atalet kavramı birçok disiplinle bağlantılı olmasına ve literatürde yoğun çalışılmasına rağmen çok iyi anlaşılamamıştır. Bu çalışmada atalet kavramı, tüketici davranışı ve pazarlama disiplini açısından incelenmektedir. Bu ... -
TÜRKİYE VE BİRLEŞİK KRALLIK’TA GREVDE KAYBOLAN İŞGÜNÜ SAYISININ ÜCRET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(T.C. SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI STRATEJİK ARAŞTIRMALAR VE VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, 2019)Bu çalışmada, Türkiye ve Birleşik Krallık için ücret üzerinde enflasyon veekonomik büyümenin yanı sıra grevde kaybolan işgünü sayısının uzun ve kısadönem etkileri 1963-2015 dönemlerini kapsayan yıllık zaman serisi ... -
HİBRİT AKIŞ TİPİ ÇİZELGELEME PROBLEMİNİN PARÇACIK SÜRÜ OPTİMİZASYON ALGORİTMASIYLA ÇÖZÜMÜNE BAŞLANGIÇ POPÜLASYONUN ETKİSİ
(Marmara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, birden fazla aşama, her aşamada özdeş paralel makineler ve makinelerde işlenen işler arası geçişlerde sıraya bağlı hazırlık süresini içeren hibrit akış tipi çizelgeleme problemi sunulmuştur. Metasezgisel ... -
Laboratuvar Deneyleri ve Kültürel Farklar
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)Kültür, bireylerin ekonomik davranışını etkileyen faktörlerden bir tanesidir. Kültürün ekonomik davranışlar üzerindekini etkisinin diğer değişkenlerden ayrıştırılarak ölçümü oldukça zordur. Kontrollü laboratuvar deneyleri ... -
KOBİ'lerde Kurumsal Markalama: Kavramlar ve Engeller
(Erhan AYDIN, 2023)Bu araştırmada KOBİ’lerin kurumsal marka kavramını nasıl tanımlandığı, kurumsal marka sahibi olmalarının önündeki engeller ve KOBİ’lerde marka anlayışı keşfedilmeye çalışılmıştır. Kurumsal marka sahibi olmanın işletmeler ... -
LABORATUVAR DENEYLERİNDE GERÇEK-EMEK GÖREVLERİ
(Ekonomi ve Finansal Araştırmalar Derneği, 2023)Ekonomi biliminde kullanılan laboratuvar deneyleri birçok teknik özellik bakımından birbirinden farklılaştırılmaktadır. Bu teknik özelliklerden biri de deneyin gerçek-emek görevi içerip içermediğidir. Gerçek-emek görevi, ... -
Covid-19 Salgınının Ekonomik Etkisinin Sektörel Bazlı ve Genel Belirsizlik Endeksleriyle İncelenmesi ve Sektörel Acil Önlem Önerileri
(TUBİTAK, 2020)Koronavirüs (Covid-19) salgını dünyada modern zamanlarda görülen en büyük sağlık krizlerinden birisidir. Ancak salgın sadece bir sağlık krizi olarak kalmamış tüm dünyayı etkileyen küresel, ekonomik ve sosyal krize ... -
Vergi Uyumu Davranışı ve Laboratuvar Deneyleri: Bir Yazın Taraması
(Hazine ve Maliye Bakanlığı, 2021)Bu makalenin amacı, bireylerin vergi kaçırma davranışlarını analiz etmek için yürütülen laboratuvar deneylerine dayalı yayınların bir yazın taramasını yapmaktır. İktisat biliminde deneysel çalışmalar gün geçtikçe önem ... -
The Role of Organisational Culture Traits on Corporate Image in Service Industry
(Erhan Aydın, 2021)Organisational culture is a key aspect of functioning that impacts the company performance and effectiveness. It is formed by the shared values, beliefs, assumptions, attitudes, and behaviour of the employees that help the ... -
KÜRESEL FİNANSAL KRİZİN ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME HARCAMALARI AYARLAMA HIZI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(T.C. SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI STRATEJİK ARAŞTIRMALAR VE VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, 2021)Amaç: Verimlilik artışını uzun vadede etkileyen Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) yatırımları hem şirketler hem de ülkeler düzeyinde son derece önemlidir. Küresel Finansal Kriz gibi ekonomik belirsizliğin arttığı bir dönemde ... -
A GROUP DECISION-MAKING METHOD FOR RANKING PROBLEMS UNDER SUSTAINABILITY, RISKS, AND INTUITIONISTIC FUZZY ENVIRONMENT
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)This paper presents a group decision-making mechanism to properly manage ranking problems in an intuitionistic fuzzy environment. TOPSIS ranking multi-criteria decision-making (MCDM) methods is utilized under the ... -
Bir Dijital Pazarlama Segmenti Olarak Çocuklar: YouTube
(Gaziantep Üniversitesi, 2023)Son yıllarda çocukları hedefleyen pazarlama anlayışı oldukça gelişmiştir. Akıllı cihazlar çok sayıda uygulama ve içerik içermekte, dolayısıyla çocuklar sayısız içeriği küçük yaştan itibaren tüketmektedir. Bu uygulamalar ... -
PERFORMANCE EVALUATION OF ENERGY COMPANIES WITH A NOVEL INTEGRATED MULTI-CRITERIA DECISION MAKING METHOD
(Kafkas Üniversitesi, 2022)Financial statements are an important tool for assessing and analyzing an organization's financial performance. Financial performance analysis allows for an accurate and appropriate appraisal of an organization's ...