Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKabas, Bilal
dc.date.accessioned2024-05-23T11:53:01Z
dc.date.available2024-05-23T11:53:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-166545092-8
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1109/SIU55565.2022.9864769
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12573/2145
dc.description.abstractBu çalışmada, otonom hareket edebilen insansız hava araçları (˙IHA) için bilgisayar görüsü tabanlı bir navigasyon sistemi önerilmektedir. Önerilen navigasyon sistemi yapay sinir ağı tabanlı yüksek seviyeli bir kontrolcüye dayalıdır. Bu çalışmada bir derin pekiştirmeli öğrenme yöntemi olan PPO (yakınsal politika optimizasyonu) algoritması kullanılarak yapay sinir ağının sürekli bir ödül fonksiyonu ile uçtan uca eğitilmesi sağlanmaktadır. Önerilen sistem, Unreal Engine ve Microsoft AirSim kullanılarak oluşturulan simülasyon ortamlarında farklı kamera modlarından alınan imge türleri için test edilmiştir. Bu çalışmada ele alınan navigasyon problemi için RGB kamera kullanılarak %96 başarı oranına ulaşılmıştır. RGB kameraların derinlik kameralarına göre daha hafif olması ve eğitilen yapay sinir ağının 170.000’den daha az parametreye sahip olması, önerilen navigasyon sisteminin mikro hava araçlarında kullanılmasını mümkün kılmaktadır. Kaynak kodları erişime açık olarak paylaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this paper, a computer vision-based navigation system is proposed for autonomous unmanned aerial vehicles (UAV). The proposed navigation system is based on a deep reinforcement learning-based high-level controller. In this paper, proximal policy optimization (PPO), which is a deep reinforcement learning method, is used to train the artificial neural network in an end-to-end way using a continuous reward function. The proposed method has been tested on images obtained from different modalities (RGB and depth) in simulation environments that are created using Unreal Engine and Microsoft AirSim. For the navigation problem that this work is concerned with, a success rate of 96% has been obtained by using RGB cameras. Since RGB cameras are lighter than depth cameras and the trained artificial neural network has a parameter number less than 170.000, the proposed method is suitable to be deployed in micro aerial vehicles. Code is publicly availableen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.en_US
dc.relation.isversionof10.1109/SIU55565.2022.9864769en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectautonomous navigationen_US
dc.subjectdeep reinforcement learningen_US
dc.subjectderin pekistirmeli ögrenmeen_US
dc.subjectotonom navigasyonen_US
dc.titleAutonomous UAV Navigation via Deep Reinforcement Learning Using PPOen_US
dc.title.alternativePPO Kullanan Derin Pekiştirmeli Öǧrenme ile Otonom IHA Navigasyonuen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentAGÜ, Mühendislik Fakültesi, Elektrik - Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKabas, Bilal
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage4en_US
dc.relation.journal2022 30th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2022en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster