Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoca, Kemal
dc.contributor.authorÖzden, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-03T12:22:34Z
dc.date.available2024-07-03T12:22:34Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.29109/gujsc.1333049
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12573/2241
dc.description.abstractA numerical simulation by utilizing the FloEFD software was carried out in order to investigate the flow topology formed on slant surface and wake region of an Ahmed Body with and without passive flow control techniques. The effects of those flow controllers on flow at the slant surface and wake region by influencing the flow topology as well as aerodynamic drag coefficient examined carefully. The numerical findings clearly revealed that the best performance in terms of providing the drag reduction obtained when sphere and hemispherical shape flow control techniques were applied at the rear part of slant surface of Ahmed Body. Sphere and hemispherical shape flow controllers positioned at the rear part of slant surface led to have drag reduction of 6% and 7%, respectively. Besides, the results of current study compared with the results obtained from published studies in the literature. It was clearly observed that they are consistent with each other even though they were found by different software.en_US
dc.description.abstractAhmed Gövdesinin eğimli yüzeyinde ve iz bölgesinde oluşan akış topolojisini pasif akış kontrol teknikleri ile ve pasif akış kontrol teknikleri olmadan incelemek amacıyla FloEFD yazılımı kullanılarak sayısal bir simülasyon gerçekleştirilmiştir. Bu akış kontrolörlerinin akış topolojisini ve aerodinamik sürükleme katsayısını etkileyerek eğik yüzey ve iz bölgesindeki akış üzerindeki etkileri dikkatle incelenmiştir. Sayısal bulgular, sürükleme azaltımı açısından en iyi performansın, Ahmed Gövdesinin eğimli yüzeyinin arka kısmında küre ve yarı küresel şekilli akış kontrol teknikleri uygulandığında elde edildiğini açıkça ortaya koymuştur. Eğimli yüzeyin arka kısmında konumlandırılan küresel ve yarı küresel şekilli akış kontrolörleri, sırasıyla %6 ve %7 oranında sürtünme azalmasına yol açtı. Ayrıca mevcut çalışmanın sonuçları literatürde yayınlanmış çalışmalardan elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Farklı yazılımlarla bulunsalar da birbirleriyle tutarlı oldukları açıkça görüldü.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGazi Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.29109/gujsc.1333049en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAhmed Bodyen_US
dc.subjectVehicle aerodynamicsen_US
dc.subjectPassive flow controlen_US
dc.subjectDrag reductionen_US
dc.subjectFloEFDen_US
dc.subjectAraç aerodinamiğien_US
dc.subjectPasif akış kontrolüen_US
dc.subjectSürükleme azaltımıen_US
dc.titleFlow properties of an Ahmed Body with different passive flow control methodsen_US
dc.title.alternativeAhmed Gövdesinin Farklı Pasif Akış Kontrol Yöntemleriyle Akış Özelliklerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentAGÜ, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2464-6466en_US
dc.contributor.institutionauthorKoca, Kemal
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji: Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technologyen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster