İşletme Bölümü Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
An analysis of annual reports from the sustainable development goals perspective
(Emerald Publishing, 2023)Purpose – The sustainable development goals (SDGs) are introduced to guide achieving the sustainable goals and tackle the global problems. United Nations members may perform activities to achieve the predetermined goals ... -
The impact of perceived social media interactivity on brand trust. The mediating role of perceived social media agility and the moderating role of brand value
(2023)Although earlier studies shed light on the signifcance of perceived social media interactivity, its impact on perceived social media agility and brand trust has yet to be thoroughly investigated. The current study addresses ... -
TURKISH MERGERS AND ACQUISITIONS (M&As): A HISTORICAL VIEW OF CHARACTERISTICS, TRENDS, AND DIRECTIONS
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2018)This study analyses acquisitions that Turkish companies are involved between 1990- 2017 by analyzing trends in number and volume of activity, geographic dispersion of foreign acquirers and targets, deal characteristics. ... -
Identification of the drivers of and barriers to COVID-19 vaccine intake behavior using a mixed-method design: implications from a developing country
(ELSEVIER ESPANA, 2023)Various COVID-19 vaccines are available across the world. However, short phases of clinical trials for emer-gency use and myriad rumors about and misinformation on vaccines spread through different media sources, induce ... -
PERSONALIZATION IN MARKETING: HOW DO PEOPLE PERCEIVE PERSONALIZATION PRACTICES IN THE BUSINESS WORLD?
(CALIFORNIA STATE UNIV, 2023)With emerging digital technologies, personalization has become a key activity for marketing strategy to gain competitive success in customer relationships. The aim of this study is to develop and empirically assess a ... -
Sosyal medyanın çok katlı pazarlamada kullanımı ve iş tatmini üzerindeki etkileri
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2012)Kitle iletişim kanallarının bölünmüşlüğü ve reklam mesajlarının çokluğu, doğru hedef kitleye ulaşmayı ve mesajın müşteriler tarafından algılanmasını zorlaştırmaktadır. Bundan dolayı geleneksel medya kanallarında yapılan ... -
A CASE STUDY: DO MISCONCEPTIONS LEAD TO INTERGROUP CONFLICTS AT WORKPLACES?
(ACC Publishing, 2019)This study's purpose was to investigate if misconceptions lead to conflicts and increase attention among scholars for further research as well. Although misconception is one of the roots of conflicts is somehow accepted, ... -
SOLVING THE HYBRID FLOW SHOP SCHEDULING PROBLEM USING HEURISTIC ALGORITHMS
(ACC Publishing, 2019)A variant of the hybrid flow shop (HFS) problem considering missing operations, transportation timesand sequence-dependent setup times is investigated. Heuristic algorithms along with dispatching rulesanddispatching rules ... -
BULANIK ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME ORTAMINDA YEŞİL TEDARİKÇİ SEÇİMİ
(ACC Publishing, 2019)Yasal düzenlemeler ve müşterilerin artan çevre koruma bilinci, işletmeleri tedarik zinciri faaliyetlerini,yeşil tedarikçi zinciri yönetimine uygun olarak çevreye daha az zarar verecek şekilde yapılandırmaya özengösterir ... -
Tüketici Ataleti Dinamiği Üzerine Bir İnceleme
(HACI MUSTAFA PAKSOY, 2023)Atalet kavramı birçok disiplinle bağlantılı olmasına ve literatürde yoğun çalışılmasına rağmen çok iyi anlaşılamamıştır. Bu çalışmada atalet kavramı, tüketici davranışı ve pazarlama disiplini açısından incelenmektedir. Bu ... -
HİBRİT AKIŞ TİPİ ÇİZELGELEME PROBLEMİNİN PARÇACIK SÜRÜ OPTİMİZASYON ALGORİTMASIYLA ÇÖZÜMÜNE BAŞLANGIÇ POPÜLASYONUN ETKİSİ
(Marmara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, birden fazla aşama, her aşamada özdeş paralel makineler ve makinelerde işlenen işler arası geçişlerde sıraya bağlı hazırlık süresini içeren hibrit akış tipi çizelgeleme problemi sunulmuştur. Metasezgisel ... -
KOBİ'lerde Kurumsal Markalama: Kavramlar ve Engeller
(Erhan AYDIN, 2023)Bu araştırmada KOBİ’lerin kurumsal marka kavramını nasıl tanımlandığı, kurumsal marka sahibi olmalarının önündeki engeller ve KOBİ’lerde marka anlayışı keşfedilmeye çalışılmıştır. Kurumsal marka sahibi olmanın işletmeler ... -
The Role of Organisational Culture Traits on Corporate Image in Service Industry
(Erhan Aydın, 2021)Organisational culture is a key aspect of functioning that impacts the company performance and effectiveness. It is formed by the shared values, beliefs, assumptions, attitudes, and behaviour of the employees that help the ... -
A GROUP DECISION-MAKING METHOD FOR RANKING PROBLEMS UNDER SUSTAINABILITY, RISKS, AND INTUITIONISTIC FUZZY ENVIRONMENT
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)This paper presents a group decision-making mechanism to properly manage ranking problems in an intuitionistic fuzzy environment. TOPSIS ranking multi-criteria decision-making (MCDM) methods is utilized under the ... -
Bir Dijital Pazarlama Segmenti Olarak Çocuklar: YouTube
(Gaziantep Üniversitesi, 2023)Son yıllarda çocukları hedefleyen pazarlama anlayışı oldukça gelişmiştir. Akıllı cihazlar çok sayıda uygulama ve içerik içermekte, dolayısıyla çocuklar sayısız içeriği küçük yaştan itibaren tüketmektedir. Bu uygulamalar ... -
PERFORMANCE EVALUATION OF ENERGY COMPANIES WITH A NOVEL INTEGRATED MULTI-CRITERIA DECISION MAKING METHOD
(Kafkas Üniversitesi, 2022)Financial statements are an important tool for assessing and analyzing an organization's financial performance. Financial performance analysis allows for an accurate and appropriate appraisal of an organization's ... -
EKONOMİK BÜYÜME DUYURULARININ İNŞAAT SEKTÖR ENDEKSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)Makroekonomik duyuruların hisse senedi piyasası üzerindeki etkileri çeşitli araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Gelişmekte olan ülkelerden biri olan Türkiye özelinde makroekonomik duyuruların hisse senedi piyasası ... -
COVID-19’UN YARATTIĞI ZORUNLU DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YENİ NORMALDE PERAKENDECİLİK
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2022)Technological developments in recent years have had devastating effects in many sectors. The retail sector, which is between the producer and the end customer and has a very important role in the trade ecosystem, has ... -
Pay Geri Alım Programlarında Firma Büyüklüğü Etkisi: Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi (JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK), 2023)Amaç – Çalışmada, Borsa İstanbul’da payları işlem gören şirketlerin 2018-2021 yılları arasında pay geri alım programı başlatılmasına dair Kamu Aydınlatma Platformu’na yapmış oldukları 74 adet duyurunun pay getirilerini ... -
Cross-functional integration in the sustainable new product development process: The role of the environmental specialist
(ELSEVIER SCIENCE INC, 2015)Companies in the twenty-first century are exposed to a variety of pressures to respond to environmental issues, and responding to these pressures affects several aspects of business such as purchasing, marketing and ...