Yayın tarihi için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 55, listelenen: 41-55
-
Origins, evolution and themes of scholarly hospitality sources: 1960-2019
(ELSEVIER SCI LTDTHE BOULEVARD, LANGFORD LANE, KIDLINGTON, OXFORD OX5 1GB, OXON, ENGLAND, 2021)This paper provides an overview and insight into the intellectual foundations and evolution of hospitality scholarship. The authors found that hospitality research has exhibited certain defining and evolving characteristics ... -
HOW AND WHEN CUSTOMER ENGAGEMENT UNDERLIES THE LINK BETWEEN FAMILY OWNERSHIP AND FIRM PERFORMANCE: A CONCEPTUAL FRAMEWORK
(Çukurova Üniversitesi, 2022)With the rapid proliferation of social media, two-way interactions between customers and firms are increased in the past decade. This interactive communication helps firms increase customer engagement. For this reason, ... -
Extending the technology acceptance model to explain how perceived augmented reality affects consumers' perceptions
(PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2022)Today, reaching consumers through interactive methods has become one of the primary goals of the brands. As a result of this, smartphones have turned into tools brands can use to start an interaction with consumers. Due ... -
COVID-19’UN YARATTIĞI ZORUNLU DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YENİ NORMALDE PERAKENDECİLİK
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2022)Technological developments in recent years have had devastating effects in many sectors. The retail sector, which is between the producer and the end customer and has a very important role in the trade ecosystem, has ... -
EKONOMİK BÜYÜME DUYURULARININ İNŞAAT SEKTÖR ENDEKSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)Makroekonomik duyuruların hisse senedi piyasası üzerindeki etkileri çeşitli araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Gelişmekte olan ülkelerden biri olan Türkiye özelinde makroekonomik duyuruların hisse senedi piyasası ... -
PERFORMANCE EVALUATION OF ENERGY COMPANIES WITH A NOVEL INTEGRATED MULTI-CRITERIA DECISION MAKING METHOD
(Kafkas Üniversitesi, 2022)Financial statements are an important tool for assessing and analyzing an organization's financial performance. Financial performance analysis allows for an accurate and appropriate appraisal of an organization's ... -
Pay Geri Alım Programlarında Firma Büyüklüğü Etkisi: Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi (JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK), 2023)Amaç – Çalışmada, Borsa İstanbul’da payları işlem gören şirketlerin 2018-2021 yılları arasında pay geri alım programı başlatılmasına dair Kamu Aydınlatma Platformu’na yapmış oldukları 74 adet duyurunun pay getirilerini ... -
Bir Dijital Pazarlama Segmenti Olarak Çocuklar: YouTube
(Gaziantep Üniversitesi, 2023)Son yıllarda çocukları hedefleyen pazarlama anlayışı oldukça gelişmiştir. Akıllı cihazlar çok sayıda uygulama ve içerik içermekte, dolayısıyla çocuklar sayısız içeriği küçük yaştan itibaren tüketmektedir. Bu uygulamalar ... -
A GROUP DECISION-MAKING METHOD FOR RANKING PROBLEMS UNDER SUSTAINABILITY, RISKS, AND INTUITIONISTIC FUZZY ENVIRONMENT
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)This paper presents a group decision-making mechanism to properly manage ranking problems in an intuitionistic fuzzy environment. TOPSIS ranking multi-criteria decision-making (MCDM) methods is utilized under the ... -
KOBİ'lerde Kurumsal Markalama: Kavramlar ve Engeller
(Erhan AYDIN, 2023)Bu araştırmada KOBİ’lerin kurumsal marka kavramını nasıl tanımlandığı, kurumsal marka sahibi olmalarının önündeki engeller ve KOBİ’lerde marka anlayışı keşfedilmeye çalışılmıştır. Kurumsal marka sahibi olmanın işletmeler ... -
Tüketici Ataleti Dinamiği Üzerine Bir İnceleme
(HACI MUSTAFA PAKSOY, 2023)Atalet kavramı birçok disiplinle bağlantılı olmasına ve literatürde yoğun çalışılmasına rağmen çok iyi anlaşılamamıştır. Bu çalışmada atalet kavramı, tüketici davranışı ve pazarlama disiplini açısından incelenmektedir. Bu ... -
Identification of the drivers of and barriers to COVID-19 vaccine intake behavior using a mixed-method design: implications from a developing country
(ELSEVIER ESPANA, 2023)Various COVID-19 vaccines are available across the world. However, short phases of clinical trials for emer-gency use and myriad rumors about and misinformation on vaccines spread through different media sources, induce ... -
PERSONALIZATION IN MARKETING: HOW DO PEOPLE PERCEIVE PERSONALIZATION PRACTICES IN THE BUSINESS WORLD?
(CALIFORNIA STATE UNIV, 2023)With emerging digital technologies, personalization has become a key activity for marketing strategy to gain competitive success in customer relationships. The aim of this study is to develop and empirically assess a ... -
The impact of perceived social media interactivity on brand trust. The mediating role of perceived social media agility and the moderating role of brand value
(2023)Although earlier studies shed light on the signifcance of perceived social media interactivity, its impact on perceived social media agility and brand trust has yet to be thoroughly investigated. The current study addresses ... -
An analysis of annual reports from the sustainable development goals perspective
(Emerald Publishing, 2023)Purpose – The sustainable development goals (SDGs) are introduced to guide achieving the sustainable goals and tackle the global problems. United Nations members may perform activities to achieve the predetermined goals ...