Browsing İşletme Bölümü Koleksiyonu by Category "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı"
Now showing items 1-15 of 15
-
Bir Dijital Pazarlama Segmenti Olarak Çocuklar: YouTube
(Gaziantep Üniversitesi, 2023)Son yıllarda çocukları hedefleyen pazarlama anlayışı oldukça gelişmiştir. Akıllı cihazlar çok sayıda uygulama ve içerik içermekte, dolayısıyla çocuklar sayısız içeriği küçük yaştan itibaren tüketmektedir. Bu uygulamalar ... -
COMPARISON OF INTERNATIONAL AND DOMESTIC ACQUISITIONS: A LITERATURE REVIEW
(Bandırma 17 Eylül Üniversitesi, 2016)International Aquisitions (IAs) have been used extensively by companies. Although IAsdiffer from domestic aquisitions, there is not a literature review about how they differ. A literature review of acquisitions in terms ... -
COVID-19’UN YARATTIĞI ZORUNLU DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YENİ NORMALDE PERAKENDECİLİK
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2022)Technological developments in recent years have had devastating effects in many sectors. The retail sector, which is between the producer and the end customer and has a very important role in the trade ecosystem, has ... -
Dynamics in the Diffusion and Institutionalization of Site-Based Management Reform in the United States of America
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2013)This study is examined research question: “How does the diffusion of SBM over time and space resemble the broader social dynamics associated with diffusion of educational policy innovations in particular, and other ... -
EKONOMİK BÜYÜME DUYURULARININ İNŞAAT SEKTÖR ENDEKSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)Makroekonomik duyuruların hisse senedi piyasası üzerindeki etkileri çeşitli araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Gelişmekte olan ülkelerden biri olan Türkiye özelinde makroekonomik duyuruların hisse senedi piyasası ... -
Examination of Provinces in Türkiye about Sectoral Employment Share by Cluster Analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2024)The significance of regional dynamics in the process of economic development and regional development has increased as a result of significant factors like competitiveness, human resource development, and observation of ... -
A GROUP DECISION-MAKING METHOD FOR RANKING PROBLEMS UNDER SUSTAINABILITY, RISKS, AND INTUITIONISTIC FUZZY ENVIRONMENT
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)This paper presents a group decision-making mechanism to properly manage ranking problems in an intuitionistic fuzzy environment. TOPSIS ranking multi-criteria decision-making (MCDM) methods is utilized under the ... -
HİBRİT AKIŞ TİPİ ÇİZELGELEME PROBLEMİNİN PARÇACIK SÜRÜ OPTİMİZASYON ALGORİTMASIYLA ÇÖZÜMÜNE BAŞLANGIÇ POPÜLASYONUN ETKİSİ
(Marmara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, birden fazla aşama, her aşamada özdeş paralel makineler ve makinelerde işlenen işler arası geçişlerde sıraya bağlı hazırlık süresini içeren hibrit akış tipi çizelgeleme problemi sunulmuştur. Metasezgisel ... -
Pay Geri Alım Programlarında Firma Büyüklüğü Etkisi: Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama
(İŞLETME ARAŞTIRMALARI DERGİSİ/JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK, 2023)Amaç – Çalışmada, Borsa İstanbul’da payları işlem gören şirketlerin 2018-2021 yılları arasında pay geri alım programı başlatılmasına dair Kamu Aydınlatma Platformu’na yapmış oldukları 74 adet duyurunun pay getirilerini ... -
PERFORMANCE EVALUATION OF ENERGY COMPANIES WITH A NOVEL INTEGRATED MULTI-CRITERIA DECISION MAKING METHOD
(Kafkas Üniversitesi, 2022)Financial statements are an important tool for assessing and analyzing an organization's financial performance. Financial performance analysis allows for an accurate and appropriate appraisal of an organization's ... -
The Role of Organisational Culture Traits on Corporate Image in Service Industry
(Erhan Aydın, 2021)Organisational culture is a key aspect of functioning that impacts the company performance and effectiveness. It is formed by the shared values, beliefs, assumptions, attitudes, and behaviour of the employees that help the ... -
Sosyal medyanın çok katlı pazarlamada kullanımı ve iş tatmini üzerindeki etkileri
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2012)Kitle iletişim kanallarının bölünmüşlüğü ve reklam mesajlarının çokluğu, doğru hedef kitleye ulaşmayı ve mesajın müşteriler tarafından algılanmasını zorlaştırmaktadır. Bundan dolayı geleneksel medya kanallarında yapılan ... -
TURKISH MERGERS AND ACQUISITIONS (M&As): A HISTORICAL VIEW OF CHARACTERISTICS, TRENDS, AND DIRECTIONS
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2018)This study analyses acquisitions that Turkish companies are involved between 1990- 2017 by analyzing trends in number and volume of activity, geographic dispersion of foreign acquirers and targets, deal characteristics. ... -
Tüketici Ataleti Dinamiği Üzerine Bir İnceleme
(HACI MUSTAFA PAKSOY, 2023)Atalet kavramı birçok disiplinle bağlantılı olmasına ve literatürde yoğun çalışılmasına rağmen çok iyi anlaşılamamıştır. Bu çalışmada atalet kavramı, tüketici davranışı ve pazarlama disiplini açısından incelenmektedir. Bu ... -
USING SIMULATION PROGRAMS AS CAPSTONE PROJECT IN BUSINESS ADMINISTRATION EDUCATION: A CASE STUDY
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019)Other than the theoretical knowledge that given the students there is a strong need for gaining knowledge in the real-world business environment especially for the BA students. Simulation programs enable students to set ...