Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Pay Geri Alım Programlarında Firma Büyüklüğü Etkisi: Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi (JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK), 2023)
Amaç – Çalışmada, Borsa İstanbul’da payları işlem gören şirketlerin 2018-2021 yılları arasında pay geri
alım programı başlatılmasına dair Kamu Aydınlatma Platformu’na yapmış oldukları 74 adet
duyurunun pay getirilerini ...
Bir Dijital Pazarlama Segmenti Olarak Çocuklar: YouTube
(Gaziantep Üniversitesi, 2023)
Son yıllarda çocukları hedefleyen pazarlama anlayışı oldukça gelişmiştir. Akıllı cihazlar çok sayıda uygulama
ve içerik içermekte, dolayısıyla çocuklar sayısız içeriği küçük yaştan itibaren tüketmektedir. Bu uygulamalar ...
A GROUP DECISION-MAKING METHOD FOR RANKING PROBLEMS UNDER SUSTAINABILITY, RISKS, AND INTUITIONISTIC FUZZY ENVIRONMENT
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)
This paper presents a group decision-making mechanism to properly manage ranking problems in an intuitionistic fuzzy
environment. TOPSIS ranking multi-criteria decision-making (MCDM) methods is utilized under the ...
KOBİ'lerde Kurumsal Markalama: Kavramlar ve Engeller
(Erhan AYDIN, 2023)
Bu araştırmada KOBİ’lerin kurumsal marka kavramını nasıl tanımlandığı, kurumsal marka sahibi olmalarının önündeki engeller ve KOBİ’lerde marka anlayışı keşfedilmeye çalışılmıştır. Kurumsal marka sahibi olmanın işletmeler ...
Tüketici Ataleti Dinamiği Üzerine Bir İnceleme
(HACI MUSTAFA PAKSOY, 2023)
Atalet kavramı birçok disiplinle bağlantılı olmasına ve literatürde yoğun çalışılmasına rağmen çok iyi anlaşılamamıştır. Bu çalışmada atalet kavramı, tüketici davranışı ve pazarlama disiplini açısından incelenmektedir. Bu ...
Identification of the drivers of and barriers to COVID-19 vaccine intake behavior using a mixed-method design: implications from a developing country
(ELSEVIER ESPANA, 2023)
Various COVID-19 vaccines are available across the world. However, short phases of clinical trials for emer-gency use and myriad rumors about and misinformation on vaccines spread through different media sources, induce ...
PERSONALIZATION IN MARKETING: HOW DO PEOPLE PERCEIVE PERSONALIZATION PRACTICES IN THE BUSINESS WORLD?
(CALIFORNIA STATE UNIV, 2023)
With emerging digital technologies, personalization has become a key activity for marketing strategy to gain
competitive success in customer relationships. The aim of this study is to develop and empirically assess a ...
The impact of perceived social media interactivity on brand trust. The mediating role of perceived social media agility and the moderating role of brand value
(2023)
Although earlier studies shed light on the signifcance of perceived social media interactivity, its impact on perceived social
media agility and brand trust has yet to be thoroughly investigated. The current study addresses ...
An analysis of annual reports from the sustainable development goals perspective
(Emerald Publishing, 2023)
Purpose – The sustainable development goals (SDGs) are introduced to guide achieving the
sustainable goals and tackle the global problems. United Nations members may perform activities
to achieve the predetermined goals ...