Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
What are the key success factors for strategy formulation and implementation? Perspectives of managers in the hotel industry
(ELSEVIER SCI LTD, THE BOULEVARD, LANGFORD LANE, KIDLINGTON, OXFORD OX5 1GB, OXON, ENGLAND, 2020)
This study investigates how hotel managers describe strategy and identify key success factors for its formulation and implementation. The study analyzes qualitative data collected through semi-structured interviews with ...
Strategy implementation research in hospitality and tourism: Current status and future potential
(ELSEVIER SCI LTD, THE BOULEVARD, LANGFORD LANE, KIDLINGTON, OXFORD OX5 1GB, OXON, ENGLAND, 2020)
To achieve their business objectives, hospitality and tourism organizations need effective implementation as well as consistent strategy formulation. However, the implementation aspect of strategy has attracted relatively ...
DİNAMİK ORTAMDA EKSİK OPERASYONLAR HİBRİT AKIŞ TİPİ ÇİZELGELEME PROBLEMİ İÇİN SEZGİSEL YAKLAŞIMLAR
(TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi, 2020)
Bu çalışmada, dinamik üretim ortamında toplam tamamlanma zamanının en küçüklenmesi amacıyla hibrit akış tipi çizelgeleme problemi ele alınmıştır. Daha spesifik olarak, çalışmada taşıma zamanı, sıraya bağlı hazırlık süreleri, ...
Personnel Selection By Using Fuzzy Hybrid Multi Criteria Decision Making Methodology
(TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi, 2020)
Personnel selection problem is a multi criteria decision-making problem which is very important for businesses and includes multiple evaluation criteria and uncertainty. In this study, fuzzy TOPSIS, Fuzzy Gray relational ...
Yeşil Tedarikçi Seçim Problemi İçin Hedef Programlama ve Gri İlişkisel Analiz Yöntemi
(TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi, 2020)
Amaç – Yeşil tedarikçi seçim problemi, yeşil tedarik zinciri yönetiminde stratejik öneme sahip olan
ve içerisinde birden fazla ve birbiriyle çelişen kriteri bulunduran çok kriterli karar verme problemi
olarak ...
Churn and loyalty behavior of Turkish digital natives: Empirical insights and managerial implications
(ELSEVIER SCI LTD, THE BOULEVARD, LANGFORD LANE, KIDLINGTON, OXFORD OX5 1GB, OXON, ENGLAND, 2020)
A generation of consumers have now grown up in the digital age, intimately connected to a host of digital tools. This generation, which we call Digital Natives, has become a prime target for mobile operators due to their ...
HOW AND WHEN CUSTOMER ENGAGEMENT UNDERLIES THE LINK BETWEEN FAMILY OWNERSHIP AND FIRM PERFORMANCE: A CONCEPTUAL FRAMEWORK
(Çukurova Üniversitesi, 2022)
With the rapid proliferation of social media, two-way interactions between customers and
firms are increased in the past decade. This interactive communication helps firms
increase customer engagement. For this reason, ...
Pay Geri Alım Programlarında Firma Büyüklüğü Etkisi: Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi (JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK), 2023)
Amaç – Çalışmada, Borsa İstanbul’da payları işlem gören şirketlerin 2018-2021 yılları arasında pay geri
alım programı başlatılmasına dair Kamu Aydınlatma Platformu’na yapmış oldukları 74 adet
duyurunun pay getirilerini ...
COVID-19’UN YARATTIĞI ZORUNLU DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YENİ NORMALDE PERAKENDECİLİK
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2022)
Technological developments in recent years have
had devastating effects in many sectors. The retail
sector, which is between the producer and the end
customer and has a very important role in the trade
ecosystem, has ...
Bir Dijital Pazarlama Segmenti Olarak Çocuklar: YouTube
(Gaziantep Üniversitesi, 2023)
Son yıllarda çocukları hedefleyen pazarlama anlayışı oldukça gelişmiştir. Akıllı cihazlar çok sayıda uygulama
ve içerik içermekte, dolayısıyla çocuklar sayısız içeriği küçük yaştan itibaren tüketmektedir. Bu uygulamalar ...